Prezenty z kulturą w tle – jak podarować niezapomniane przeżycia?

wczoraj, 11:59

Prezenty związane z kulturą mają szczególne znaczenie. Często kryją się za nimi ciekawe historie, wydarzenia, miejsca czy ludzie. Dla osób z rozwiniętym zmysłem estetycznym (ale nie tylko!) podarki z tej kategorii mogą okazać się szczególnie dobrym wyborem na ważną okazję. Jak zatem wybrać świetny upominek z kulturą w tle? Poznaj nasze wskazówki!



Halo 3© Microsoft

"Halo 3" wyciekło do Sieci

24 września 2007, 15:39

Długo oczekiwana gra „Halo 3” ma zadebiutować 26 września. Jednak już w tej chwili jej nielegalne kopie krążą w sieciach P2P.


Rozwinięcie ważniejsze od wstępu

27 listopada 2008, 10:01

Wbrew temu, co się powtarza od lat, sondaż przeprowadzony wśród 2360 Czeszek ujawnił, że kobiety czerpią więcej przyjemności z właściwego stosunku płciowego niż z gry wstępnej (Journal of Sexual Medicine).


Nieufne najstarsze dzieci

9 grudnia 2009, 13:06

Przekonania dotyczące cech osobowości dzieci zależnych od kolejności urodzeń nie są li tylko stereotypami. Okazuje się bowiem, że najstarsze dzieci rzeczywiście mniej chętnie współpracują, dzielą się i są bardziej nieufne od reszty rodzeństwa (Animal Behavior).


Microsoft Xbox 360© Microsoft

Spór o swastykę na... Xbox Live

23 listopada 2010, 14:01

Wśród osób korzystających z usługi Xbox Live wybuchł spór o... swastykę. Rozpoczął się on od pytania jednego z graczy, który chciał wiedzieć, czy może jako swojego symbolu w Call of Duty: Black Ops użyć swastyki.


FPS nie czyni wielozadaniowca

14 czerwca 2012, 11:40

Multizadaniowcy mający dużą praktykę w grach komputerowych, którzy jednocześnie patrzą na mapkę, rozmawiają z innymi i stale szukają wroga, wcale nie radzą sobie o wiele lepiej z rozmową przez komórkę w czasie jazdy samochodem.


Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo


Rozrywkowa wizualizacja zmian klimatu i lodu Antarktyki

26 sierpnia 2016, 05:07

Naukowcy i programiści połączyli siły i wspólnie stworzyli grę, która pokazuje, w jaki sposób zmiana klimatu wpływa na pokrywę lodową Antarktyki. "Ice Flows" ma zwiększać świadomość graczy, a jednocześnie zapewniać im dobrą rozrywkę


Mikrosfery za Świerka pomagają chorym na raka wątroby

20 listopada 2020, 14:16

Reaktor MARIA jest jednym z głównych ośrodków napromieniania mikrosfer zawierających radioaktywny holm, które są stosowane w terapii nowotworów wątroby. Technologia opracowana w NCBJ na zlecenie firmy Quirem Medical – globalnego producenta mikrosfer teraperutycznych QuiremSpheres – służy pacjentom w kilkunastu wyspecjalizowanych klinikach w Europie.


Microsoft pozwany do sądu

3 stycznia 2007, 11:33

In-Fusio, firma specjalizująca się w tworzeniu gier na telefony komórkowe, pozwała Microsoft, oskarżając giganta o złamanie umowy. Francuskie przedsiębiorstwo poinformowało w 2005 roku, że podpisało z Microsoftem trzyletni kontrakt na przeniesienie gry "Halo” – wielkiego przeboju dla Xboksa – na telefony komórkowe.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy